Hållbar utveckling i lärarutbildning vid Högskolan Dalarna
Några reflektioner och exempel på studenters arbete att identifiera undervisning om hållbar utveckling
Document identifier: oai:dalea.du.se:2100
Keyword: Ämnesdidaktik,
Miljödidaktik,
Hållbar utveckling,
LärarutbildningPublication year: 2006Authors
Anders Claesson
Högskolan Dalarna; Biologi
Other publications
>>
Annie-Maj Johansson
Högskolan Dalarna; Biologi
Other publications
>>
Record metadata
Click to view metadata
header:
identifier: oai:dalea.du.se:2100
datestamp: 2021-04-15T12:37:20Z
setSpec: SwePub-du
metadata:
mods:
@attributes:
version: 3.7
recordInfo:
recordContentSource: du
recordCreationDate: 2006-05-05
identifier: http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:du-2100
titleInfo:
@attributes:
lang: swe
title: Hållbar utveckling i lärarutbildning vid Högskolan Dalarna
subTitle: Några reflektioner och exempel på studenters arbete att identifiera undervisning om hållbar utveckling
subject:
@attributes:
lang: swe
topic: Ämnesdidaktik
@attributes:
lang: swe
topic: miljödidaktik
@attributes:
lang: swe
topic: hållbar utveckling
@attributes:
lang: swe
topic: lärarutbildning
language:
languageTerm: swe
genre:
publication/book-chapter
vet
note:
Published
2
name:
@attributes:
type: personal
authority: du
namePart:
Claesson
Anders
role:
roleTerm: aut
affiliation:
Högskolan Dalarna
Biologi
nameIdentifier: acl
@attributes:
type: personal
authority: du
namePart:
Johansson
Annie-Maj
role:
roleTerm: aut
affiliation:
Högskolan Dalarna
Biologi
nameIdentifier:
ajn
0000-0002-7254-2103
originInfo:
dateIssued: 2006
publisher: Ped. fak. vid Åbo Akademi Vasa
place:
placeTerm: Vasa
relatedItem:
@attributes:
type: host
titleInfo:
title: Från naturvetenskap och specialpedagogik till hållbar utveckling inom lärarutbildning
part:
extent:
start: 163
end: 176
identifier: 952-12-1667-0
@attributes:
type: series
titleInfo:
title: Rapport från Ped. fak. vid Åbo Akademi
identifier: 1458-7777
physicalDescription:
form: print
typeOfResource: text